wtorek, 13 sierpnia 2013

Ciasteczka migdałowe

Po zrobieniu migdałowego mleczka, z odciśniętych, zmiksowanych migdałów wykombinowałam ciasteczka. Przepis został spisany w trakcie ich wykonywania ;)

Składniki:
230gr odciśniętych zmiksowanych migdałów
50gr mąki ryżowej
50gr mąki gryczanej
1/2 łyżeczki sody 
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli 
1 jajko
6 łyżek oleju kokosowego
rozdrobnione orzechy na panierkę
miód do osłody według uznania

Wykonanie:
Wszystkie składniki wymieszać, uformować klopsiki, opruszyć panierką orzechową. Piec przez 25 - 30 min w temperaturze 180 stopni. Ciasteczka są raczej wilgotne, pyszne jako pożywne śniadanko, czy zdrowa przekąska. 

Migdałowe ciasteczka prezentują sie na kwiatkach migdałowca.
Przy kolejnej okazji produkcji mleczka migdałowego, zmiksowane i odciśnięte migdały użyłam zamiast mąki ryżowej (dodałam tylko garść) piekąc czekoladowy brownie http://zdrowodajnia.blogspot.ca/2013/05/na-sobotni-poranek.html
Nie dodałam jajka tym razem i muszę przyznać, że była to jak do tej pory, najsmaczniejsza wersja czekoladowego brownie. Zachęcam do improwizacji !!!

Jeszcze gorący i pachnący migdałowy brownie.

6 komentarzy:

  1. super jeden i drugi przepis - ale nie mam jak "odcisnąć" migdały :). Może kiedyś mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba przepisy mają na celu wykorzystanie, tego co pozostało z migdałów po zrobieniu mleka migałowego (wpis z 6 sierpnia). Namoczone, najlepiej przez noc migdały, po zmiksowaniu z wodą nawet zwykłym blenderem, odciśnięciu przez gazę, dadzą nam mleczko. Szkoda wyrzucać to, co z migdałów pozostało :). Dlatego, w tym poście pomysł na wykorzystanie wszystkiego ;) Uda się odcisnąć migdałki ;) - sprawdzone.

      Usuń
  2. no tak, nie czytałam posta z 6 VII :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm pycha :) niedługo wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń